روزگاری خرید تنها یک روش داشت ، مراجعه به یک فروشگاه محلی ، توجه به توصیه فروشنده و یا دوستان ، انتخاب یک کالا ، پرداخت وجه و دریافت کالای انتخابی. این مدل خرید به مرور زمان تغییر کرد ، مشتریان می توانستند از طریق تلفن ، روزنامه ، تبلیغات تلوزیونی و … به توضیحات فروشنده کالا توجه کنند و محصول را انتخاب کنند. با گذشت زمان و فراگیر شدن بستر اینترنت ، شیوه ای جدید در امر ارائه محصولات تحت عنوان فروش آنلاین مورد توجه قرار گرفت ، این روش خرید ، مزایای بسیار زیادی نسبت به خرید فیزیکی کالا دارد ، خریدار در این روش نیازی به توصیه فروشنده ندارد و خود به تنهایی می تواند با داشتن انتخاب های فراوان بهترین تصمیم را بگیرد و نسبت به نیاز خود خرید کند. می تواند محصولات مشابه را در کنار هم قرار دهد و به مقایسه محصولات بپردازد و از نظرات سایر خریداران بهره ببرد و محاسن و معایب محصول را از مصرف کننده که به صورت بی طرفانه اضهار نظر می کند بشنود. این شیوه خرید در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کنید .